Click to listen highlighted text!

W odwiedzinach u wrocławskich krasnali

W dniach 17-19 września klasy 2a i 2c pod opieką pani Agaty Siwiak i pani Elżbiety Orłowicz-Kmak wzięły udział z wycieczce do Wrocławia. Wyjazd rozpoczął się o godzinie 5:00, mimo to wszyscy mieliśmy wyśmienite humory i dużo energii do zwiedzania. Po przyjeździe do Wrocławia udaliśmy się do Panoramy Racławickiej. Znajdujący się tam niezwykły obraz autorstwa Wojciecha Kossaka i Jana Styki zrobił na nas ogromne wrażenie. Oglądając “Bitwę pod Racławicami” czuje się, że jest się uczestnikiem tego wydarzenia, gdyż cała inscenizacja jest bardzo realistyczna. Następnym punktem naszej wycieczki było Hydropolis. Jest to miejsce gdzie można dowiedzieć się ciekawostek na temat wody i zobaczyć na żywo przeprowadzane z nią doświadczenia.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Ostrowa Tumskiego. Pani przewodnik opowiedziała nam kilka ciekawych legend i przedstawiła historię tamtejszych zabytków. Potem udaliśmy się na Rynek, gdzie przygotowano dla nas grę miejską. Po zawziętej rywalizacji zwyciężyły dwie drużyny: “Krasnoludki z Humana” z klasy 2a oraz “Raczki pani Siwiak” z 2c. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego we Wrocławiu, gdzie mogliśmy podziwiać obrazy m. in. Artura Grottgera, naszego patrona. Najbardziej wyczekiwaną atrakcją było jednak Sky Tower. Od godziny 19:30 mogliśmy podziwiać piękny Wrocław z góry. Wspaniałe widoki zapierały dech w piersiach. Po wszystkim wróciliśmy do schroniska. Jak się okazało wcale nie byliśmy zmęczeni. Z zapałem zabraliśmy się do przygotowania posiłków (zapach zupek chińskich będzie się tam unosił jeszcze przez długi czas).
Po nocy, dla niektórych bardzo krótkiej, rozpoczęliśmy trzeci dzień naszej wycieczki. Udaliśmy się do wrocławskiego zoo. Największą uwagę przykuło oceanarium, gdzie zrobiliśmy sobie bardzo dużo zdjęć. Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki był pokaz fontann i Ogrody Japońskie.
Z bólem serca udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka do Wrocławia na długo pozostanie w naszych sercach.
Wioletta Cieśla i Karolina Matusik kl.2c

Zdjęcia na fb

Skip to content Click to listen highlighted text!