


Miło mi poinformować, że w naszym Liceum Ogólnokształcącym w Grybowie w tym roku szkolnym działa kółko psychologiczne. Zajęcia prowadzi psycholog mgr Beata Bulzak.
Celem kółka psychologicznego jest poszerzenie wiedzy uczestników z zakresu psychologii, rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych, miłe spędzenie czasu.
W ramach spotkań poruszone zostaną tematy m.in.: psychologii społecznej, zaburzeń psychicznych, kompetencji emocjonalno-społecznych (np. radzenie sobie z emocjami i stresem), efektywnego uczenia się, snu.
Omówimy czym zajmuje się psychologia i gdzie może pracować psycholog.
Forma zajęć: dyskusja, warsztaty.
Pierwsze dwa spotkania w ramach kółka psychologicznego za nami.
Sami zobaczcie relację fotograficzną.





Celem naszych warsztatów było:
- samopoznanie, rozwijanie umiejętności opisywania siebie;
- rozwijanie samoświadomości ucznia/uczennicy;
- nabywanie przez ucznia/uczennicę umiejętności budowania pozytywnej atmosfery, w której uczniowie/uczennice będą się wzajemnie akceptować, współpracować i wspierać, rozwijając umiejętności społeczne i emocjonalne
- rozwijanie umiejętności wygłaszania własnej opinii oraz słuchania i szacunku dla poglądów innych;
- wysłuchanie wykładu czym jest stres i jak wpływa na nasze funkcjonowanie;
- przedstawienie uczniom podstawowych zagadnień związanych ze stresem;
- uświadomienie uczniom, że stres wpływa na nasze myśli, emocje, ciało i zachowanie;
- uświadomienie uczniom w jaki sposób stres wpływa na mózg – myśli i zdolności poznawcze.