O projekcie
„Małopolska Chmura Edukacyjna” to innowacyjna propozycja przekazywania wiedzy oraz przybliżania osiągnięć naukowych uczelni wyższych przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych uczniom w Małopolsce. Przedsięwzięcie Małopolska Chmura Edukacyjna to wspólne partnerstwo i współpraca pomiędzy Województwem Małopolskim oraz wiodącymi uczelniami wyższymi z Małopolski oraz organami prowadzącymi szkoły ponadpodstawowe.
Partnerzy projektu
Partnerami projektu są Województwo Małopolskie, uczelnie wyższe z terenu Województwa Małopolskiego, Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne, Stowarzyszenie Miasta w Internecie oraz Fundacja Centrum Kopernika
Finansowanie projektu
Przedsięwzięcie Małopolska Chmura Edukacyjna będzie realizowany w ramach współpracy pomiędzy następującymi projektami:
„Małopolska Chmura Edukacyjna” – realizowany w ramach RPO WM na lata 2014-2020
Tytuł projektu:
WE ARE UNIQUE (Jesteśmy wyjątkowi)
Liceum Ogólnokształcące imienia Artura Grottgera w Grybowie wraz z partnerską szkołą Daugai School of Technology and Business z Litwy podpisali umowę o wspólnym działaniu i razem będziemy realizować projekt pt. „Jesteśmy wyjątkowi” finansowany przez Litewsko-Polski Fundusz Wymiany Młodzieży w 2024 roku (kod projektu LMFA07879 ).
Wspólnie z litewskim partnerem projektu będziemy popularyzować i honorować niematerialne dziedzictwo kulturowe Litwy i Polski oraz obszarów znajdujących się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
5 uczniów z naszego Liceum w dniach 16.09.2024-21.09.2024 weźmie udział w projekcie gdzie wspólnie z rówieśnikami ze szkoły partnerskiej z Litwy będą razem uczestniczyć w działaniach projektowych. Poprzez ten projekt chcemy zaszczepić w młodych ludziach poczucie dumy z wyjątkowości swoich krajów, ich niematerialnego dziedzictwa kulturowego, unikalnych obiektów, a także zachęcić młodych ludzi do dzielenia się i doceniania wyjątkowości kultury własnego kraju i innych krajów i wspólnie chronić bezcenne dziedzictwo kulturowe dla przyszłych pokoleń.
Projekt finansowany jest z budżetu państwa przez Litewską Agencję ds. Młodzieży.
Kwota budżetu państwa przeznaczona na projekt wynosi 8 679 euro.
Relacja pobytu na Litwie
16.09.2024 nasza grupa wyjechała na Litwę w celu zrealizowania projektu
“We are unique”. Pięcioosobowa grupa z nauczycielem, którym był mgr Grzegorz Janik, zakwaterowała się w szkolnym internacie w mieście Daugi około godziny 18:00.
17.09.2024 – pierwszego dnia po śniadaniu w stołówce szkolnej, udaliśmy się do szkoły Daugai School of Technology and Business. Zwiedzaliśmy szkołę, obserwowaliśmy kilka sal przeznaczonych do prac technicznych z różnych dziedzin zawodowych. Następnie grupy uczniów z Polski i Litwy przedstawiły swoje prezentacje na temat obiektów UNESCO we własnych krajach. Do prezentacji dodaliśmy krótką informację na temat Grybowa i naszej szkoły. Po południu udaliśmy się na rejs statkiem po jeziorze Didžiulis.
18.09.2024 – pojechaliśmy do miejscowości Marcinkonyse, aby obejrzeć Muzeum w Etnograficznym Parku Narodowym Dzukijos. Dowiedzieliśmy się jak tworzyć tradycyjne dekoracje ze słomy „sodai” oraz poznaliśmy historię Marcinkonyse. Około godziny 16 pojechaliśmy do miasta Alytus, wyłącznie polską grupą, gdzie oprowadzał nas polski przewodnik.
19.09.2024 – około godz. 10:00 pojechaliśmy do parku rzeźb Atanas Cesnulis Sculpture Park. Na miejscu podziwialiśmy rzeźby i instalacje stworzone przez artystę, który osobiście nas oprowadzał po parku. Po południu udaliśmy się do uzdrowiska Druskininkai, gdzie degustowaliśmy słynne wody mineralne. Po zwiedzaniu samego miasta jak i parku zdrojowego, w drodze powrotnej do Daugi zwiedziliśmy Grodzisko Merkine.
20.09.2024 – w ostatni dzień naszego pobytu wyruszyliśmy do Wilna, w którym zwiedzaliśmy stare miasto, min. Ostrą Bramę i Plac Katedralny. Około godziny 17 wyjechaliśmy z Wilna. W Daugi otrzymaliśmy certyfikaty oraz pożegnaliśmy się z grupą litewską. O godzinie 20 wyruszyliśmy w trasę powrotną do Polski.
Opracował Eryk Spólnik klasa 3A
Tytuł projektu:
Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych – Grant 3
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, w ramach 10 Osi Priorytetowej Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój Kształcenia Ogólnego, Poddziałanie 10.1.6 Cyfryzacja szkół prowadzących kształcenie ogólne.
Beneficjent projektu: | Powiat Nowosądecki |
Realizator projektu: | Liceum Ogólnokształcące im. Artura Grottgera w Grybowie, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 33-330 Grybów Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu, ul. Partyzantów 15, 33-340 Stary Sącz Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju, ul. Nadbrzeżna 3, 33-380 Krynica-Zdrój Zespół Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach, Marcinkowice 1, 33-393 Marcinkowice |
Wartość projektu: | 119 058,00 zł, w tym dofinansowanie 119 058,00 zł |
Cel projektu:
Celem zadania grantowego jest zniwelowanie u uczniów skutków postpandemicznych pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół, w związku z zagrożeniem i skutkami pandemii COVID-19
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Osi Priorytetowej Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.4. Małopolska Chmura Edukacyjna.
Beneficjent projektu: | Powiat Nowosądecki |
Realizator projektu: | Wydział Rozwoju Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu |
Biuro projektu: | w budynku Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, przy ul. Tadeusza Kościuszki 3, 33-300 Nowy Sącz i w budynku Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, przy ul. Jagiellońskiej 33, 33-300 Nowy Sącz |
Okres realizacji projektu: | od 01.09.2022 roku do 30.06.2023 roku |
Wartość projektu: | 82 192,50 zł, w tym: |
|
Cel projektu:
Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy u 150 uczniów i uczennic techników i liceów szkół prowadzonych przez Powiat Nowosądecki poprzez udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych realizowanych przy wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych.
W ramach projektu realizowane są zajęcia on-line z następujących przedmiotów:
- język angielski – Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju, Zespół Szkół im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu, Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Grybowie, Liceum Ogólnokształcące im. Artura Grottgera w Grybowie, Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu
- informatyka – Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju, Powiatowy Zespół Szkół w Muszynie
- matematyka – Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Wincentego Witosa w Nawojowej
- geografia – Zespół Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach
- podstawy przedsiębiorczości – Zespół Szkół im. Św. Kingi w Łącku
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie zobligowane są do zapoznania się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie oraz złożenia kompletnie wypełnionych załączników do Regulaminu.
Dokumenty rekrutacyjne: |
---|
Regulamin Rekrutacji i uczestnictwa w projekcie |
Załącznik nr 1 Formularz zgłoszenia |
ESA. Mierzymy się ze smogiem. Dla powietrza, dla zdrowia, dla przyszłych pokoleń!
Program Edukacyjna Sieć Antysmogowa jest objęty honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji.
Projekt ESA to różnorodne działania edukacyjne podejmowane w szkołach i przedszkolach w całej Polsce. Naszą misją jest edukowanie nauczycieli, uczniów i ich rodziców w zakresie problematyki zanieczyszczenia powietrza. Uczestnikom naszego programu przekazujemy informacje o tym, czym jest smog, jak wpływa on na nasze życie i zdrowie, wiedza ta jest następnie punktem wyjścia do podjęcia aktywnej walki z tym niekorzystnym zjawiskiem.
Placówki biorące udział w projekcie ESA są wyposażone w czujniki służące do oznaczania jakości powietrza. Dane zbierane przez mierniki są udostępniane przez internet oraz prezentowane na wyświetlaczach w szkole, co umożliwia uczniom, nauczycielom i społeczności lokalnej bieżące monitorowanie jakości powietrza i adekwatne zaplanowanie aktywności.
Nowoczesne narzędzia cyfrowe to integralna część projektu ESA. Prowadząc cyfrową edukację ekologiczną wykorzystujemy kursy i e-lekcje dostępne na platformie e-learningowej eduESA oraz treści zamieszczane na stronie internetowej ESA. Dzięki nim pomagamy szkołom w rozwijaniu i doskonaleniu kompetencji cyfrowych uczniów!
Podjęte działania (takie jak stała obecność informacji o poziomie zanieczyszczenia powietrza pyłami zawieszonymi w przestrzeni miejscowości, w której znajduje się szkoła uczestnicząca w projekcie ESA, spotkania z rodzicami, prezentacje i prelekcje na wywiadówkach szkolnych, zadania domowe na temat smogu wspólnie rozwiązywane przez rodziców i dzieci) sprawiają, że świadomość zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem powietrza staje się istotnym elementem aktywizacji społeczności i nierzadko inicjuje działania władz lokalnych na rzecz ochrony środowiska.
Akcja „ESA dla OSE” – 1200 czujników smogu
W ramach projektu „ESA dla OSE” realizowanego przez NASK Państwowy Instytut Badawczy i KPRM, 1200 szkół z całej Polski otrzyma bezpłatne urządzenia pomiarowe do monitorowania jakości powietrza oraz będzie aktywnie uczestniczyć w projekcie ESA. Na nauczycieli czekają szkolenia, a uczniowie w ramach cyfrowej edukacji ekologicznej otrzymają dostęp do e-lekcji na platformie eduESA.
Więcej o programie: https://esa.nask.pl
Strona projektu – platforma e-learningowa: https://eduesa.nask.pl
MONITOROWANIE JAKOŚĆ POWIETRZA
Odczyt z miernika umieszczonego na budynku naszej szkoły: https://esa.nask.pl/szkola/id/1831