Click to listen highlighted text!
Liceum Ogólnokształcące im. Artura Grottgera w Grybowie
 

„Jesteśmy różni, jesteśmy wyjątkowi”

26 maja br. odbyło się kolejne spotkanie dla młodzieży w ramach Kółka Psychologicznego w LO Grybów  — spotkanie o różnorodności i wyjątkowości: neuroróżnorodność w centrum uwagi.

Na ostatnim spotkaniu Kółka Psychologicznego w Liceum Ogólnokształcącym w Grybowie poruszono niezwykle ważny i aktualny temat: „Jesteśmy różni, jesteśmy wyjątkowi”, ze szczególnym uwzględnieniem pojęcia neuroróżnorodności.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach mieli okazję poznać ideę neuroróżnorodności — koncepcję, która podkreśla, że różnice w funkcjonowaniu mózgu i sposobie przetwarzania informacji są naturalną i cenną częścią ludzkiej różnorodności. Omówiono, jak osoby z różnymi cechami neurologicznymi, takimi jak autyzm, ADHD, dysleksja czy inne specyficzne style myślenia, wnoszą unikalne perspektywy i talenty do społeczeństwa.

Spotkanie podkreśliło, że zamiast postrzegać neuroróżnorodność jako deficyt czy zaburzenie, warto traktować ją jako formę naturalnej różnorodności, która wzbogaca nasze otoczenie i pomaga budować bardziej inkluzywne środowiska. Uczniowie dowiedzieli się, jak ważne jest akceptowanie różnic oraz jak wspierać osoby o różnych potrzebach, aby każdy mógł realizować swój potencjał.

Podczas dyskusji poruszono również kwestie stereotypów i barier społecznych, które mogą utrudniać pełne uczestnictwo osób neuroróżnorodnych w życiu szkolnym i społecznym. Zajęcia zakończyły się refleksją na temat empatii, zrozumienia i wartości różnorodności jako fundamentów budowania pozytywnych relacji i zdrowego społeczeństwa.

Kółko Psychologiczne w LO Grybów kolejny raz udowodniło, że jest miejscem otwartym na ważne tematy, które uczą młodzież szacunku, tolerancji i akceptacji. Zapraszamy wszystkich uczniów zainteresowanych psychologią i rozwojem osobistym do uczestnictwa w przyszłych spotkaniach, gdzie będziemy kontynuować rozmowy o tym, jak różnorodność czyni nas silniejszymi i bardziej kreatywnymi.

Przejdź do treści Click to listen highlighted text!